سير توليد و تهيه يك مانتو

تاريخچه ي مانتو:

واژه ي مانتو از لغت فرانسويManteau به معني روپوش يا لباس گشادي كه روي لباس ديگري پوشيده ميشود وارد زبان فارسي شده است.

امروز مانتو در ايران كاربرد بسيار زيادي براي مكان هاي اداري،فرهنگي، مذهبي و حتي سياسي دارد.

با توجه به فرهنگ،دين و قوانين كشور ايران مانتو از پركاربرد ترين پوشاك زنانه براي همه ي سنين محسوب ميشود.

موارد استفاده:

از مانتو به صورت متحد الشكل و فرم در تماميه مدارس دخترانه براي دانش آموزان،سازمان هاي دولتي و غير دولتي كارخانه،ادارات وشركت هاي فعال براي بانوان كارمند و شاغل استفاده ميگردد.

و همچنين به سبب فرهنگي مردم ايران استفاده از مانتو در پوشش هاي آزاد و غير رسمي،در مكان هاي عمومي و حتي در مهماني ها و مجالس رايج است.

با توجه به وسعت استفاده و كاربرد مانتو در ايران توليد مانتو از صنعت هاي بسيار مهم و وسيع در زمينه ي توليد پوشاك محسوب ميگردد.

طراحي مانتو:

اولين و مهترين قدم در توليد يك مانتو طراحي مدل آن ميباشد كه تاثير بسزايي در راحتي،زيبايي و كاربردي بودن آن دارد.

در ابتدا طراحان ما با توجه به كاربرد مانتو و استفاده از ذوق،هنر و تجربه ي خود شروع به كشيدن طرح هاي پيشنهادي و ذهني خود بر روي كاغذ ميكنند.

پس از طراحي اوليه وتاييد مديريت مجموعه طرح براي آناليز و انتخاب پارچه،سايزبندي و رنگبندي وارد مرحله ي بعد ميشود.

فروش عمده مانتو

    تعيين نوع پارچه مانتو :

    يكي از نكات قابل اهميت در طراحي يك لباس جنس و نوع پارچه ي انتخابي براي آن محصول ميباشد.

    در انتخاب پارچه بايد نكاتي همچون فصل و آب و هواي محيطي، كاربرد مانتو،بودجه و سليقه ي مشتري، مد و ترند هاي هر سال و…مورد توجه قرار گيرد.

    از پارچه هاي معروف و رايج ميتوان به مازراتي،اسكاچي،جودون،شانتون مكانيك، خاوياري و …اشاره كرد.

     

    تعيين سايزبندي مانتو:

    براي تعيين سايز بندي بايد به سن بازار هدف،طرح و مدل،و كاربرد مانتو توجه كرد.

    معمولا مانتو در سايز دخترانه از سايز ٣٦و براي استفاده بانوان در چهار سايز ٣٨،٤٠،٤٢، ٤٤ درنظر گرفته ميشود.

    استفاده از سايز ٤٦،٤٨و ٥٠در مانتوهاي قواره دار رايج ميباشد.

     

    تعيين رنگ مانتو:

    معمولا در انتخاب كاليته ي رنگي براي يك مدل مانتو، رنگ سال و رنگ مشكي پايه هاي ثابت هستند.

    رنگبندي هاي ديگر يك مدل بر اساس فصل،كاربرد و پارچه ي مورد استفاده و سليقه ي بازار هدف انتخاب ميشود.

    به طور مثال براي مانتو هاي اداري بيشتر از رنگ هاي تيره مثل مشكي،مدادي،سورمه اي و خاكستري استفاده ميشود.

     

    طراحي الگو:

    در اين مرحله طرح نهايي شده توسط برشكار به صورت الگو در مي آيد.

    برشكار با توجه به علم و تجربه ي خود الگوي طرح را روي كاغذ پياده ميكند.

    الگوي كشيده شده شامل تماميه قسمت هاي تشكيل دهنده ي يك مانتو مثل آستين،يقه،جيب و …به تفكيك ميباشد.

    پس از آماده شدن نمونه و رضايت كامل تيم وارد مرحله ي بعد يعني برش كامل پارچه ها ميشويم.

    مانتو تابستانه

      برش و دوخت نمونه ي اوليه:

      قبل از شروع هر اقدام كلي لازم است يك نمونه به عنوان برآيند كلي از تمام مراحل آماده گردد.

      براي اين كار لازم است با استفاده از الگوي تهيه شده يك كار برش خورده و دوخته شود تا نتيجه ي نهايي به نظر مديريت مجموعه،طراحان و برشكار مجموعه برسد تا در صورت وجود هرگونه مشكل برطرف گردد.

       

      برش پارچه:

      پس از تاييد نمونه ي دوخته شده از طرح پارچه ها به صورت كامل روي ميز كار پهن شده و الگوي هاي از قبل آماده شده روي آنها پياده و آماده برش ميشوند.

      برش ها معمولا بر اساس سايزبندي در چند مرحله انجام ميگيرند.

      برش كلي توسط برشكار و با استفاده از قيچي ها و ابزارات مخصوص صورت ميگيرد.

       

      دوخت مدل:

      در اين مرحله پارچه هاي بريده شده به صورتت دسته اي و سري به قسمت دوخت تحويل داده ميشود.

      خياطان و دوزندگان ما نهايت تلاش و دقت خود را در راستاي خوش دوخت و تميز بودن دوخت ميكنند.

       

      اتو و بسته بندي مدل:

      پس از دوخت مدل ها به قسمت اتوكشي و سپس به قسمت بسته بندي منتقل ميشوند.

      بسته بندي معمولا بر اساس سايز بندي و رنگ بندي كار صورت ميگيرد.

       

      ژورنال كردن مدل:

      يكي از كارهاي مهم در فروش و ايجاد بازار در دنياي اينترنتي حال حاضر ژورنال كردن مدل ها براي فروش اينترنتي ميباشد.

      اينكار در جهت معرفي طرح و نشان دادن تنخور مانتو به مشتريان و همكاران مجموعه صورت ميگيرد.

      براي اين كار رنگبندي هاي مختلف هر مانتو توسط عكاسان و پرسنل مدلينگ مجموعه صورت ميگيرد.

       

      بخش فروش عمده:

      پس از پايان پروسه ي توليد مانتو،مانتوها به قسمت فروش و دفترپخش مجموعه تحويل داده ميشوند.

      پرسنل قسمت فروش پس از دريافت سفارش متقاضيان و مشتريان گرامي، سفارش ها را در سريع ترين زمان ممكن به سرتاسر كشور ارسال ميكنند تا در بازار توسط تك فروشان پوشاك عرضه شود.

      پست های مرتبط